Monitor ERP System dokonał analizy potrzeb polskich firm produkcyjnych

 

Badania dotyczyły między innymi najważniejszych cech systemu ERP oraz wymagań stawianych dostawcy. Zdaniem ankietowanych, najważniejsza okazała się wygoda użytkowania (66%) i elastyczność systemu (64%). Natomiast od dostawcy w pierwszej kolejności wymagają oni wysokich umiejętności merytorycznych oraz doświadczenia zespołu wdrożeniowego. Badanie zostało zrealizowane w 2015 r. a swoją opinię wyraziło 72 przedstawicieli małych i średnich zakładów produkcyjnych.

– Przeprowadzone przez nas badanie rzuca nowe światło na rynek systemów ERP w Polsce. Zebrane informacje pokazują czego oczekują klienci, co pozwala nam lepiej dostosować nasze usługi do ich potrzeb” – mówi Jarosław Jaśkiewicz, Business Development Manager, Monitor ERP System. 

Najważniejsze cechy systemu ERP

Zdaniem badanych to wygoda i elastyczność są kluczowe w użytkowaniu systemów klasy ERP, na co wskazało 2/3 respondentów. Niemal co drugi ankietowany zwraca uwagę na dobre wsparcie techniczne (43%) i stabilność pracy aplikacji (46%). Prawie jedna trzecia menedżerów z firm produkcyjnych wskazała systematyczny rozwój systemu ERP oraz jego kompleksowość, czyli objęcie swoim zakresem wszystkich obszarów działania organizacji takich jak: produkcja, sprzedaż, zakupy, magazyny czy finanse. Co ciekawe, jedynie co dziesiąty przedstawiciel firm produkcyjnych uczestniczących w badaniu wskazuje, jako najważniejszą cechę systemu koszt użytkowania. Oznacza to, że producenci są skłonni więcej zapłacić za wygodę obsługi systemu
i jego cechy funkcjonalne.

 

Najważniejsze cechy dostawcy systemu ERP

W drugim pytaniu, zadaniem ankietowanych było wybranie 3 cech jakimi powinien charakteryzować się idealny dostawca systemów ERP i określenie stopnia ważności tych cech w skali od 1 do 6. Wyniki pokazują, że najważniejszy jest wysoki poziom merytoryczny (5,60) i doświadczenie zespołu (5,33) wdrożeniowego. Niemniej ważna jest sprawdzona metodologia (5,00) i umiejętności zarządzania projektem (4,95). Co ciekawe, ankietowani najrzadziej wskazywali cenę (4,20), co świadczy o dojrzałości polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, które szukają przede wszystkim sprawdzonych rozwiązań i gwarancji ich sprawnego wdrożenia.

 

Całość raportu dostępna jest na stronie http://monitorerp.com/pl/campaign.

 

Źródło: d*fusion communication

Oferta: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.