Jakie wnioski można wyciągnąć po cyfrowej edycji targów HANNOVER MESSE 2021?

Tegoroczna edycja największych targów przemysłowych - HANNOVER MESSE, jak wiele wydarzeń w pierwszych miesiącach 2021 - odbyła się wyłącznie w sieci - jako wydarzenia stricte cyfrowe. Czy tak może wyglądać przyszłość branży targowej? A może szerzej - branży przemysłowej i jej sposobów na spotkanie się z kontrahentami?

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak duża była liczba „odwiedzających” targi Hannover Messe?
  • Ilu wystawców zaprezentowało oferty na witrualnych stoiskach?
  • Jaka była liczba zapytań kierowanych do wystawców?
  • Jak tę edycję oceniają organizatorzy i czy tęsknią za tradycyjną formułą?

Hanowerska impreza tak jak była, tak i nadal jest wizytówką branży przemysłowej, katalizatorem przyszłościowych tematów, takich jak chociażby sztuczna inteligencja, zrównoważona produkcja czy 5G. Jako wydarzenie stricte cyfrowe tegoroczne targi pełniły zatem dwie istotne role: wskazywały na możliwą wizję przyszłości przemysłu, ale także pokazały, jak mogą wyglądać kolejne imprezy targowe.

– Wydarzenie HANNOVER MESSE Digital Edition zademonstrowało innowacyjność firm z branży inżynierii mechanicznej, elektrotechnicznej i informatycznej. Jednocześnie pokazało, że targi przyszłości będą miały charakter hybrydowy – ocenia dr Jochen Köckler, dyrektor generalny Deutsche Messe AG.

Cyfrowa formuła zgromadziła w kwietniu imponujące grono uczestników. Jak podają organizatorzy - 1800 uczestniczących firm zaprezentowało około 10,5 tys. produktów i innowacji. A wszystko to mogło śledzić aż 90 tys. zarejestrowanych uczestników. W konferencji wzięło udział 1500 ekspertów omawiających takie tematy, jak Przemysł 4.0, cyfryzacja procesów przemysłowych, zarządzanie łańcuchami dostaw, zastosowanie ogniw wodorowych, czy elektromobilność…

Cyfrowe - świetne, ale analogowe - niepowtarzalne

– Pozytywny odzew na cyfrowe targi przerósł nasze oczekiwania. Jednocześnie przekonaliśmy się, że taka formuła nie zastąpi magii „analogowego" wydarzenia. Po prostu bardzo brakuje osobistego kontaktu – mówi Jochen Köckler.

I trudno się temu stwierdzeniu dziwić. Tradycyjne targi to przede wszystkim dyskusje prowadzone twarzą w twarz, które mogą zbudować długoterminowe zaufanie. To możliwość zobaczenia konkretnych rozwiązań na stoisku i możliwość „fizycznego doświadczenia produktu”. To także przypadkowe spotkania w przestrzeni targowej, które w efekcie mogą prowadzić do nowych partnerstw biznesowych.

Startuje kolejna edycja programu: „Razem w przyszłość 2.0” z LOTOS Oil >>

– Cyfrowe HANNOVER MESSE potwierdziły, że jesteśmy na dobrej drodze. Bazując na naszych doświadczeniach z tej edycji, w przyszłości połączymy to co najlepsze w świecie cyfrowym i analogowym, aby zapewnić naszym klientom hybrydowe doświadczenie targowe – przekonuje Jochen Köckler.

 

700 tysięcy zapytań o produkty i rozwiązania

W ciągu pięciu dni pokazu na żywo 90 tys. uczestników wygenerowało ponad 3,5 miliona odsłon i przesłało 700 tys. zapytań w wyszukiwarce wystawców i produktów. Ponadto nowa konferencja i transmisje na żywo ze stoisk przyciągnęły około 140 tys. wyświetleń.

– Teraz wiemy między innymi, że docieramy do zupełnie nowych wystawców i zwiedzających. Przenosząc tę ​​wiedzę na nasze wydarzenia fizyczne, wielokrotnie zmaksymalizujemy przepustowość naszych targów – podsumowuje Jochen Köckler.

Od 19 kwietnia cała zawartość cyfrowej edycji HANNOVER MESSE dostępna jest na stronie www.hannovermesse.com. Zainteresowani tematem, którzy przegapili tydzień targowy na żywo, mogą zarejestrować się, aby dowiedzieć się więcej o wystawcach i produktach oraz obejrzeć przemówienia i dyskusje panelowe.

Case study: Jak rozbudować zautomatyzowany magazyn u producenta pomp i nie spowodować przerw w jego bieżącej pracy? >>

– Tegoroczne targi HANNOVER MESSE pokazały, że marka jest również atrakcyjna w formacie cyfrowym i nadal łączy wystawców i klientów – ocenia dr Gunther Kegel, prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Elektrotechnicznego i Elektronicznego (ZVEI) i dyrektor generalny firmy Pepperl + Fuchs SE.

– HANNOVER MESSE jest i pozostaje międzynarodową wizytówką przemysłu nawet w czasach koronawirusa. Tegoroczna edycja cyfrowa umożliwiła firmom, politykom, mediom i wielu widzom z całego świata zaprezentowanie online fascynujących technologii i omówienie ważnych tematów – ocenia Thilo Brodtmann, dyrektor generalny Stowarzyszenia VDMA.

Kolejne targi HANNOVER MESSE zaplanowane są w terminie od 25 do 29 kwietnia 2022 r. Tym razem to Portugalia będzie krajem partnerskim wydarzenia.

 

Tekst: Industrial Monitor

Zdjęcia: HANNOVER MESSE

 

Oferta: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.