Oto HUSKi, czyli pomysłowy wół roboczy do ciężkich zadań w fabryce 4.0

W pełni autonomicznie działające fabryki w połączeniu z realizację idei Przemysłu 4.0 i IoT (Internetu rzeczy) to coraz częściej spełniające się wizje przyszłości. W obszarze intralogistyki ładunków o mniejszych gabarytach wizja ta jest już bardzo bliska urzeczywistnienia. Nieco inaczej jest jednak w  sektorze dużych ładunków. HUSKi - platforma transportująca współpracująca z ciągnikiem przemysłowym - ma ambicję, aby skutecznie wypełnić tę lukę.

Z artykułu dowiesz się:

  • W jakich warunkach to nowe rozwiązanie może się sprawdzić?
  • Jak zasilany jest HUSKi?
  • Jakie zadania będzie przede wszystkim wykonywał w przestrzeni przemysłowej?

HUSKi (dzieło autorstwa H + E Produktentwicklung) znajduje zastosowanie w momencie, gdy towary o ciężarze od 500 do 1500 kilogramów muszą być przemieszczone i gdy musi się to stać bez zastosowania wózka widłowego lub bez pomocy manipulatorów. Przede wszystkim w tych miejscach, gdzie towary muszą być pobierane lub zrzucane automatycznie, w jakiś ściśle określony sposób lub w konkretnie ustalonym punkcie rozładunku.

Optymalizacja magazynowania i przetwarzania arkuszy blach z systemem Baumalog - wdrożenie w firmie produkcyjnej >>

HUSKi „karmi się” energią z ciągnika przemysłowego

Podczas transferu HUSKi aktywnie komunikuje się z maszyną procesową i inicjuje działanie. Urządzenie transportuje towary przez fabrykę i magazyn w sposób precyzyjny i zoptymalizowany czasowo i co istotne - dostosowując się do konkretnych potrzeb działu produkcji. Takie działanie zwiększa nie tylko wydajność produkcji, ale także minimalizuje przestrzeń magazynową, jaka jest wykorzystywana do potrzeb produkcyjnych. Jest to znacznie bardziej efektywne niż działanie w ramach usztywnionych systemów logistycznych.

Platforma transportowa pobiera energię z ciągnika  przemysłowego, do którego jest podłączona przez złącze wtykowe 24 V, dzięki czemu nie wymaga zewnętrznego ładowania.  Energooszczędna infrastruktura powoduje jedynie marginalne obciążenie akumulatora ciągnika. Dzięki skalowalności pod względem wielkości i wagi HUSKi może dostosować się do każdego środowiska pracy, a także może wykonywać zadania specjalne.

Wdrożenie zrobotyzowanej linii produkcyjnej w firmie SUNEX >>

Tam, gdzie przenośnik lub wózek nie wystarczą (lub nie można ich zastosować)

HUSKi może więc transportować spore gabarytowo i ciężkie towary (do 1,5 t) w sposób bezkontaktowy i automatyczny, zawsze odpowiadający wymaganiom produkcji a w połączeniu z ciągnikiem umożliwiają w firmie realizację autonomiczej intralogistyki.

Coraz trudniej jest sobie wyrażać transport wewnętrzny w przestrzeniach przemysłowych bez zastosowania ciągnika. I ma to sens. Klasyczne przenośniki rolkowe nie są konstrukcjami „szczególnie elastycznymi”. Często jest też tak, że firma chce (lub po prostu musi) wyeliminować klasyczne wózki widłowe z obszarów produkcyjnych - chociażby ze względów na bezpieczeństwo ludzi i procesów. To tutaj producenci rozwiązania HUSKi widzą dla siebie miejsce. Grupy docelowe to głównie firmy, które już korzystają z ciągników przemysłowych lub obecnie używają wózków widłowych, ale chcą iść w kierunku autonomicznej i elastycznej intralogistyki. Ponadto docelowymi klientami HUSKi są firmy, których procesy produkcyjne są szkodliwe dla ludzi, a nowe rozwiązanie może to ryzyko wyeliminować.

To jedno z 17 rozwiązań nominowanych do prestiżowej międzynarodowej nagrody przemysłowej IFOY Award 2021 (kategoria: Wózek magazynowy niskiego podnoszenia).


Tekst: Industrial Monitor

Zdjęcia: IFOY / H + E Produktentwicklung

Oferta: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.